Despres d’haver estat parlant del currículum i les seves
competències bàsiques, comencem a introduir-nos en el mon de l’avaluació. ¿ Quin
és el criteri que permet saber si has assolit un coneixement adient als
objectius proposats? Hem estat veient
les competències bàsiques del currículum i els seus objectius corresponents, i
a través de fomentar els hàbits de treball diari i d’estudi, ens qüestionem els graus d’avaluació,
és a dir, com avaluar als infants i com saber si han apres els continguts de les arees
curriculars .
Un cop hem debatut a la classe el tema de l’avaluació i totes les seves característiques,
he continuat fent-me moltes preguntes sobre aquest. Per mi s’ha de ser persona davant de tot i s’ha
d’entendre la situació social dels alumnes, així com les seves capacitats. Això
no vol dir modificar o baixar el nivell dels continguts ni els objectius del
mestre. El mestre ha de ser l’acompanyant
del nen durant el seu aprenentatge i no pas la persona que el jutja estrictament
a aquest. A classe han sorgit diversos
punts de vista, però tots hem estat d’acord en que hi ha moltes maneres d’avaluar
a un nen i no únicament amb un full d’examen, ja que hi poden influir moltes
coses i potser si que has après els continguts i no ho pots demostrar amb un
simple paper amb preguntes per respondre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada