divendres, 18 d’abril del 2014

Objectius i punts de vista!!!


Despres d’haver estat parlant del currículum i les seves competències bàsiques, comencem a introduir-nos en el mon de l’avaluació. ¿ Quin és el criteri que permet saber si has assolit un coneixement adient als objectius proposats?  Hem estat veient les competències bàsiques del currículum i els seus objectius corresponents, i a través de fomentar els hàbits de  treball  diari i d’estudi, ens qüestionem els graus d’avaluació, és a dir, com avaluar als infants i com saber  si han apres els continguts de les arees curriculars .

Un cop hem debatut a la classe el tema de l’avaluació i totes les seves característiques, he continuat fent-me moltes preguntes sobre aquest.  Per mi s’ha de ser persona davant de tot i s’ha d’entendre la situació social dels alumnes, així com les seves capacitats. Això no vol dir modificar o baixar el nivell dels continguts ni els objectius del mestre.  El mestre ha de ser l’acompanyant del nen durant el seu aprenentatge i no pas la persona que el jutja estrictament a aquest.  A classe han sorgit diversos punts de vista, però tots hem estat d’acord en que hi ha moltes maneres d’avaluar a un nen i no únicament amb un full d’examen, ja que hi poden influir moltes coses i potser si que has après els continguts i no ho pots demostrar amb un simple paper amb preguntes per respondre. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada