En aquesta sessió
vam tornar a experimentar amb el currículum, concretament ens vam centrar amb
el tema de l’atenció a la diversitat.Vam crear un
debat i ens vam endinsar a la temàtica de
les aules d’acollida. Aquesta sessió va ser molt reflexiva perquè no hi ha una
resposta correcta, i cadascú reflexiona sobre el que pensa i el que diuen els demès.
Penso que
aquestes aules d’acollida són un pont entre l’alumne nou vingut i la resta d’alumnes,
però hi ha moltes maneres de fer aquesta integració o adaptació.
La meva reflexió es compartida amb varies opinions que van sorgir al debat.
Unes aules d’acollida pre-inici de curs o després de l’horari lectiu. La raó
per la qual no crec que sigui adient utilitzar aquestes aules en horari lectiu
és per la inclusió social d’aquests nens. Considero molt important una bona
integració amb el grup i si es treballa bé, penso que cobrir les necessitats
dels infants nou vinguts e integrar-los en la societat es molt més beneficiós si es procura fer
respectant l’horari lectiu i la seva estància dins de l’aula.
D’altra banda
també vam tractar a l’aula el tema de les ratios. La ratio d’alumnes per aula
ha crescut i el nombre de mestres per
aula no és l’adequat per atendre les necessitats dels infants, això dificulta l’objectiu de garantir l’èxit total de l’atenció a la
diversitat. En definitiva, crec que l’estructuració del sistema educatiu
necessita una reforma que realment pugui atendre les necessitats dels alumnes i
al mateix temps doni les eines possibles als docents per arribar a l’èxit. La
opinió dels docents s’hauria de tenir en compte a l’hora de fer aquestes modificacions,
ja que ningú coneix millor la realitat dels centres i les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada