diumenge, 13 d’abril del 2014

Atenció a la diversitat

En aquesta sessió vam tornar a experimentar amb el currículum, concretament ens vam centrar amb el tema de l’atenció a la diversitat.Vam crear un debat i ens vam endinsar  a la temàtica de les aules d’acollida. Aquesta sessió va ser molt reflexiva perquè no hi ha una resposta correcta, i cadascú reflexiona sobre el que pensa i el que diuen els demès.

Penso que aquestes aules d’acollida són un pont entre l’alumne nou vingut i la resta d’alumnes, però hi ha moltes maneres de fer aquesta integració o adaptació. 
La meva reflexió es compartida amb varies opinions que van sorgir al debat. Unes aules d’acollida pre-inici de curs o després de l’horari lectiu. La raó per la qual no crec que sigui adient utilitzar aquestes aules en horari lectiu és per la inclusió social d’aquests nens. Considero molt important una bona integració amb el grup i si es treballa bé, penso que cobrir les necessitats dels infants nou vinguts e integrar-los en la societat es  molt més beneficiós si es procura fer respectant l’horari lectiu i la seva estància dins de l’aula.

D’altra banda també vam tractar a l’aula el tema de les ratios. La ratio d’alumnes per aula ha crescut i  el nombre de mestres per aula no és l’adequat per atendre les necessitats dels infants,  això dificulta l’objectiu de  garantir l’èxit total de l’atenció a la diversitat. En definitiva, crec que l’estructuració del sistema educatiu necessita una reforma que realment pugui atendre les necessitats dels alumnes i al mateix temps doni les eines possibles als docents per arribar a l’èxit. La opinió dels docents s’hauria de tenir en compte a l’hora de fer aquestes modificacions, ja que ningú coneix millor la realitat dels centres i les aules. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada