Després de parlar a les sessions anteriors
sobre el currículum, avui continuem en aquesta línia. Hem continuat explorant
aquesta eina de treball i ens centrem en les hores. Hem vist les hores lectives que pertanyen a cada assignatura
durant tot el cicle de primària i les respectives distribucions que es podrien
fer.
Posteriorment en petits grups hem fet un
horari dissenyat per nosaltres. Aquest horari podia pertànyer al curs que
nosaltres volguéssim i la distribució de les hores, sempre que compleixi amb el
que diu el currículum, tota la planificació era tasca lliure per a nosaltres.
Aquesta activitat m’ha agradat molt, penso que
fins ara és la més entretinguda que hem fet. Malgrat que m’ho passés molt be,
he de dir que era com fer un trencaclosques, ens van sorgir molts dubtes i ens havíem
d’informar bé per no equivocar-nos, a més a més havíem de decidir el curs que faríem,
si gastaríem totes les hores o deixaríem per altres cursos posteriors, quantes
setmanes té un curs, quants dies de vacances hi ha, quantes hores podem fer,
etc.
Mentre trobàvem respostes a les
nostres preguntes, ens vam angoixar una mica, ja que no sabíem per on començar,
un cop tot solucionat, gracies a l’ajuda dels nostres companys vam acabar de perfeccionarà
alguns aspectes que no teníem del tot clars i ens vam decidir a fer uns
esborrany amb el nostre horari. Semblava cantar i ballar, però finalment va
resultar un trencaclosques des del principi fins al final de l’activitat. Vam pensar que les assignatures que
requereixen més concentració havien de
ser al matí, a les primeres hores, ja que els alumnes estan més predisposats a
concentrar-se i entendre les coses, mentre que a ultima hora de la tarda les classe
serien més relaxants. També hem trobat adient afegir mitja hora de càlcul o
lectura per donar més suport a les matèries instrumentals sense col·lapsar als
infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada