En aquesta sessió continuem explorant i parlant del currículum. Ens centrem en els recursos o eines del professor
per a que els alumnes adquireixin un
aprenentatge més significatiu i siguin més competents per arribar a ser lo més autònoms
possible. Al mateix temps parlem de les competències bàsiques del currículum.
Avui hem après coses noves, com per exemple
els noms de les vuit competències, sempre diem els noms de les assignatures,
però no sabíem els noms d’aquestes competències del currículum. A més a més
hem parlat del tema de la continuïtat progressiva
dels continguts. Tot aprenentatge ha de ser de manera progressiva, i per això
és molt important la coordinació dels docents del centre, però ha d’establir
aquesta continuïtat progressiva amb més cura a les matèries instrumentals, és a
dir, amb les llengües i les matemàtiques, ja que aquestes requereixen un
aprenentatge més profund, progressiu durant tota l’escolarització i més significatiu.
A més a més
un dels temes més tractats a l’aula ha sigut l’assignatura de religió.
Aquest tema m’ha semblat molt interessant, ja que hem fet un debat d’opinions
sobre l’assignatura i arran d’aquest debat ens hem adonat que segons la
implicació dels docents i la seva metodologia, moltes vegades dins d’un mateix
centre és pot confondre als alumnes, amb això
vull dir que conceptes com per
exemple la creació del món varia segons la matèria o, també es pot crear un conflicte d’identitat o
moralitat sobre els alumnes, segons allò que els hi diuen que està bé o malament.
En aquest cas, penso que es podrien donar com a continguts històrics, però
sempre donant lloc al pensament u opinió lliure dels alumnes, ja que cada cop
es practica menys, però no deixa d’existir un intent d’imposició d’una ideologia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada