dissabte, 5 d’abril del 2014

Currículum: competències bàsiques

En aquesta sessió continuem explorant i  parlant del currículum. Ens  centrem en els recursos o eines del professor per a que els  alumnes adquireixin un aprenentatge més significatiu i siguin més competents per arribar a ser lo més autònoms possible. Al mateix temps parlem de les competències bàsiques del currículum.

Avui hem après coses noves, com per exemple els noms de les vuit competències, sempre diem els noms de les assignatures, però no sabíem els noms d’aquestes competències del currículum. A més a més hem  parlat del tema de la continuïtat progressiva dels continguts. Tot aprenentatge ha de ser de manera progressiva, i per això és molt important la coordinació dels docents del centre, però ha d’establir aquesta continuïtat progressiva amb més cura a les matèries instrumentals, és a dir, amb les llengües i les matemàtiques, ja que aquestes requereixen un aprenentatge més profund, progressiu durant tota l’escolarització  i més significatiu.

A més a més  un dels temes més tractats a l’aula ha sigut l’assignatura de religió. Aquest tema m’ha semblat molt interessant, ja que hem fet un debat d’opinions sobre l’assignatura i arran d’aquest debat ens hem adonat que segons la implicació dels docents i la seva metodologia, moltes vegades dins d’un mateix centre és pot confondre als alumnes, amb això  vull dir que  conceptes com per exemple la creació del món varia segons la matèria o,  també es pot crear un conflicte d’identitat o moralitat sobre els alumnes, segons allò que els hi diuen que està bé o malament. En aquest cas, penso que es podrien donar com a continguts històrics, però sempre donant lloc al pensament u opinió lliure dels alumnes, ja que cada cop es practica menys, però no deixa d’existir un intent d’imposició d’una ideologia.



Com ja sabem a les escoles religioses és obligatòria la religió, però a la resta es dona l’opció de fer alternativa. Aquesta idea em sembla ideal, però s’hauria d’aclarir més quines son aquestes alternatives, ja que personalment he preguntat a una escola i m’he trobat amb respostes molt disperses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada