Educació obligatòria
té la finalitat de que el nen adquireixi
estratègies i eines per entendre el món i participar en la societat que viu. L’infant ha d’arribar a ser
competent; ha d’aprendre més enllà de l’escola i ha d’integrar els seus
coneixements de manera funcional per poder entendre el món que l’envolta i ser
el més autònom possible.
L’infant ha de
saber, saber fer i saber estar, ha d’adquirir
coneixements tant conceptuals, procedimentals com actituds adequades. Per aquest motiu
des de les escoles es fan unes proves de competències bàsiques, per saber fins
a on aprenen els infant , com són d’autònoms
i fins a quin punt són de
competents.
En aquesta sessió
el mestre ens va fer un “ examen “, el que no sabíem era que eren proves de competències
bàsiques. Un cop repartides les proves ens va informar del que eren i vam
procedir a ferles. En un primer moment
em vaig sentir molt segura perquè no les vaig trobar gens difícils, però he de
dir que reflexionant amb altres companys penso que aquestes proves són massa
fàcils, o millor dir extremadament bàsiques. Totes tenien un caràcter
procedimental i els estils de les preguntes eren diferents segons l’àrea, però
penso que el nivell és massa baix.
A més també hem
vist el material didàctic que els infants utilitzen o han utilitzat durant la
seva etapa escolar. Hem pogut analitzar els llibres i hem pogut comparar els que portàvem cadascú amb els dels altres
companys. Penso que és molt important analitzar els llibres abans d’escollir-los
i exposar-los als infants. Personalment penso que els llibres no són essencials
y que és un suport tant per a mestres
com per als alumnes, però un mestre no
pot seguir tal qual el llibre, no pot dedicar-se a dictar i fer únicament el
que diu el llibre.
A més d’aquesta
activitat el que més m’ha cridar l’atenció són les il·lustracions i els
continguts. Les il·lustracions dels
llibres més antics segueixen uns rols tradicionals i gairebé tots els ninots
que surten són nois. Mentre que a llibres més actuals es poden veure més
representacions de la realitat: representacions de nens i nenes, uns rols
iguals per als dos sexes i les imatges són més reals. Respecte als continguts, els llibres més antics són
amb massa lletra per als infants i pocs
exercicis pràctics, mentre que els més actuals son totalment a la inversa i faciliten més la comprensió del receptor.
Aquesta sessió m’
agradat molt perquè mai m’havia parat a pensar en els diferents tipus de
llibres degut a que no he pogut veure altres que no fossin els meus.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada