Per començar dir que l’espai on més hores passen els alumnes és a les
aules, per això és molt important una bona distribució, un bon ambient, una
bona organització etc.
A classe hem fet de manera individual com seria la nostra aula ideal, i penso
que les aportacions del mestre han estat adequades per poder reflexionar sobre
com seria la millor aula. El primer que he pensat ha sigut una classe ampla i espaiosa,
la posició de les cadires en forma de “U” i amb la taula del mestre formant
part d’aquesta forma. Al mig de l’aula en forma de cercle hi haurien uns
coixins per als infants i el/la docent. Aquests coixins serien per trencar amb
el model tradicional de les aules i oferir als nens una altre manera d’aprendre;
fora de la típica taula i cadira on els infants passen tot el dia asseguts. A
més a més, aquests espai central de l’aula es podria aprofitar per usos múltiples
i fomentar un treball més cooperatiu. A les parets no he ficat res, però
després de l’aportació del mestre, penso que hi posaria feines individuals dels
infants o pòsters d’interès per als infants etc. Tot el treball cooperatiu el
en grups els penjaria fora de l’aula per a que tothom pugui veure’ls i aprendre
coses. Dins de l’aula ficaria espais on hi hauria per guardar els ordinadors,
prestatgeries per llibres, materialment.
Una altre aportació del mestre ha sigut la incorporació d’essers vius dins de l’aula. No havia pensat en aquesta idea i penso que és una manera més d’aprendre per exemple a l’assignatura de medi i també una manera de conscienciar als infants i col·laborar amb el manteniments d’aquests. Quant a les pissarres, he ficat dues, una tradicional i una altre de tic. Penso que una i l’altre es poden complementar per treballar i per últim dir que al meu plànol vaig dibuixar la taula del docent una mica més gran que la dels infants, però desprès de reflexionar; la taula del mestre la ficaria igual que la dels alumnes, el mestre és una persona igual que els infants i no cal tenir aquesta taula típica tan gran que marca la diferencia entre alumne i professor. Per finalitzar, dir que l'aula ha de proporcionar de la millor manera possible un ambient còmode i tranquil per als nens, ja que és on passen la majoria d' hores dels seus dies dins del centre escolar.
Una altre aportació del mestre ha sigut la incorporació d’essers vius dins de l’aula. No havia pensat en aquesta idea i penso que és una manera més d’aprendre per exemple a l’assignatura de medi i també una manera de conscienciar als infants i col·laborar amb el manteniments d’aquests. Quant a les pissarres, he ficat dues, una tradicional i una altre de tic. Penso que una i l’altre es poden complementar per treballar i per últim dir que al meu plànol vaig dibuixar la taula del docent una mica més gran que la dels infants, però desprès de reflexionar; la taula del mestre la ficaria igual que la dels alumnes, el mestre és una persona igual que els infants i no cal tenir aquesta taula típica tan gran que marca la diferencia entre alumne i professor. Per finalitzar, dir que l'aula ha de proporcionar de la millor manera possible un ambient còmode i tranquil per als nens, ja que és on passen la majoria d' hores dels seus dies dins del centre escolar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada